Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement

Gibon (ang. Gibbon) to jeden z siedemnastu Deszczoskrzydłych porwanych przez Nocoskrzydłe w celu przeprowadzania badań jadu. Był zabierany do laboratorium o wiele częściej niż pozostali więźniowie, co poskutkowało nabyciem fatalnej kondycji zdrowotnej.

Biografia

Ukryte Królestwo

Gdy Gloria przebywała w Królestwie Nocy, widziała, jak trzy Nocoskrzydłe wyciągają Gibona z jaskini i niosą do Fortecy. Miał on wówczas łuski szare od smutku i nie stawiał oporu smokom, ani nie pomagał im w żaden sposób, po prostu wisząc bezwładnie między nimi. Kinkażu wyjaśniła Glorii, że jest on zabierany do laboratorium i wykorzystywany do badań jadu znacznie częściej, niż inne Deszczoskrzydłe. To wywołało spekulacje, jakoby jego toksyna miała być w jakiś sposób bardziej interesująca od tej u innych smoków.

Później, gdy Gloria rzuciła wyzwanie Królowej Magnificencji, Kinkażu tłumaczyła Deszczoskrzydłym dlaczego potrzebują porządnej królowej. Wymieniła wtedy Gibona jako jednego z czternastu porwanych i wciąż przetrzymywanych w fatalnych warunkach smoków, oprócz trzech, które już zginęły długą, bolesną śmiercią. Na tę wieść parę Deszczoskrzydłych rozejrzało się, jakby oczekując odpowiedzi od wymienionych smoków. To ujawniło, jak niska była świadomość społeczna Deszczoskrzydłych na temat zaginięć ich pobratymców.

Mroczny Sekret

Gibon pojawił się w jaskiniach więziennych jako jeden ze smoków uratowany przez ekspedycję królowej Glorii. Został uwolniony i przetransportowany do domku uzdrawiaczy w lesie deszczowym, gdzie w spokoju doszedl po wszystkim do siebie.

Cytaty

Biedny Gibon. Cały czas go zabierają. Chyba jego jad jest o wiele ciekawszy od mojego, czy coś takiego.
~Kinkażu o Gibonie, podczas rozmowy z Glorią w jaskini więziennej; Ukryte Królestwo.

Może zapytaj o to Gibona? Albo Orchideę? Może Chlubę, Tualanga albo Lorisę?
~Kinkażu, wymieniająca Gibona jako jednego z porwanych smoków; Ukryte Królestwo.

Ciekawostki

  • To dzięki obserwacji zachowań Gibona Gloria dowiedziała się, że Nocoskrzydłe przetrzymują jej współplemieńców, aby badać ich jad.
  • Słowo "gibon" określa rodzaj nadrzewnej małpy żyjącej w lasach deszczowych.
Advertisement