Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement

Strona Biologiczna

Hybryda, Mieszaniec -  osobnik powstały w wyniku skrzyżowania dwóch organizmów rodzicielskich należących do innych ras. Mieszańce uzyskiwane są na drodze rozmnażania płciowego. W wyniku krzyżowania osobników w obrębie jednego gatunku (między podgatunkami, odmianami, rasami) powstają mieszańce wewnątrzgatunkowe, takie jak w naszej serii książek.

W serii książek "Skrzydła Ognia"

Hybrydami określa się smoki powstające ze skrzyżowania osobników pochodzących z różnych plemion. Wyróżniamy trzy podstawowe, najbardziej rozpowszechnione i możliwe typy hybryd w Pyrrii:

  1. Hybryda 1/2 - skrzyżowanie dwóch linii "rasowo czystych" do takich zalicza się Księżniczka Słonko.
  2. Hybryda 3/4 - skrzyżowanie linii rasowo czystej z hybrydą.
  3. Hybryda 7/8 -skrzyżowanie pokolenia 3/4 z linią czystą, jest to ostatnie pokolenie gdzie cechy fenotypowe hybrydy (Pod względem genowym jest to nadal hybryda, ale może to już nie być zauważalne) będą widoczne, następne pokolenie może być uznawane za linię czystą, jednak nadal może ona nieść gen odpowiedzialny za determinowanie urodzenia się animusa! (Co potwierdzone jest przez przykład Wyrwigłaza)

W świecie Skrzydeł Ognia hybryd jest niewiele, są dyskryminowane, a związki pomiędzy różnymi plemionami są powszechnie nieakceptowane. Pożoga i Żagiew szczerze nienawidziły hybryd, dlatego jedyne znane przypadki można rzadko zaobserwować na terenie Skorpioniego Gniazda.

Znane hybrydy w serii

  • Słonko - hybryda Piaskoskrzydłej i Nocoskrzydłego, z wyraźną dominacją cech Nocoskrzydłego.
  • Hybryda Piaskoskrzydłego i Lodoskrzydłego z kolekcji Pożogi.
  • Inne hybrydy spotkamy głównie w tomach 6-10 i Legendach, nie przetłumaczonych jeszcze w Polsce.

Teoria nierównego rozchodzenia się cech Nocoskrzydłych

Starseeker (MaciejMMMMM):

Teoria mojego autorstwa do dowolnej interpretacji:

Okładka "Najjaśniejszej Nocy" wydawnictwa Scholastic

"Ostatnimi czasy odwiedziłem mojego przyjaciela Mateusza i w jego domu pierwszy raz bliżej przyjrzałem się okładce tomu V "Najjaśniejsza Noc", która przedstawia naszą ulubioną Słonko. Jak dowiadujemy się z książki jest ona hybrydą typu 1. Piaskoskrzydłego i Nocoskrzydłego, jednak dlaczego ma tak niewiele piaskoskrzydłych cech, mimo że stanowią one 50% jej genów? Zacząłem szperać we wszystkich zapisach z tomów od 1 do 10, z legendami i wingletami włącznie w poszukiwaniu przykładów hybryd, które w połowie są nocoskrzydłe (które nota bene stanowią 66% wszystkich hybryd znanych w serii) i doszedłem do wniosku, że prawie wszystkie posiadają przewagę cech Nocoskrzydłych.

Na przykład patrząc na Słonko wyraźnie widać typową dla Nocoskrzydłych budowę pyska i układ łusek oraz wzór biegnący na łuskach wzdłuż kręgosłupa (W kształcie łez?), oraz nawet białe białko gałki ocznej (Piaskoskrzydłe posiadają gałkę czarną, co pozwala na lepszą widoczność w warunkach jaskrawej i jasnej pustyni), a jedynymi cechami typowymi dla Piaskskrzydłch jest coś na styl "Wachlarza" biegnącego jak u części ras kolce/rogi, wzdłuż kręgosłupa. Cechą, która pozwala na łatwe rozpoznanie jej jako hybrydę jest rzecz jasna nienaturalna, lecz piękna, złota barwa łusek.

Na postawie wyglądu Słonka, oraz 4 innych hybryd śmiało mogę stwierdzić, że hybrydy Nocoskrzydłych, które genotypowo są tylko w połowie Nocoskrzydłymi posiadają większość ich cech fenotypowych. Według mnie, cechy/geny Nocoskrzydłych można określić jako dominujące wobec innych ras/plemion Pyrrii i Pantalii.

Galeria

Advertisement