Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Królestwo Błot na mapie Pyrrii

Królestwo Błot - (Ang. Mud Kingdom) to ziemie należące do Błotoskrzydłych i region geograficzny na wschodzie Pyrrii. Jest on zamieszkany przez Błotoskrzydłe, gdyż sprzyjają im tam warunki ~ liczne bagna, rozlewiska i torfowiska.

Geografia

Królestwo Błot na mapie

Widok Królestwa Błot na mapie topograficznej Pyrrii (Autorstwa MaciejMMMMM)

Region ten rozciąga się od Rzeki Diamentowej Mgiełki na północy, do Gór Szponów Chmur na zachodzie, lądowych posiadłości Królestwa Morza na wschodzie i Królestwa Lasu Deszczowego na południu. Teren jest podmokły i bardzo grząski. Według informacji z tomu I "Smocze Proroctwo" biedniejsze Błotoskrzydłe żyją wzdłuż Delty Diamentowej Mgiełki. Tam też mieszka Rogoża wraz z rodzeństwem oraz drużyna Łupka: Tatarak, Bażantka, Kropiantka, Moczar oraz Ugier.

Siedziba królowej 

Ci, którzy związani są z Dworem Królewskim i Królową, mieszkają w pobliżu jej pałacu na południu, położnym nad jeziorem (jak na razie nie nazwanym), które jest największe na kontynencie. Według "Najjaśniejszej Nocy" dom Pardwy znajduje się tuż nad brzegiem ogromnego jeziora. Otaczają go liczne straże, które trzymają wartę i czuwają nad bezpieczeństwem królowej. 

Domy

Mieszkania Błotoskrzydłych są przystosowane do podmokłego obszaru: nazywają się kopcami sypialnymi i mogą pomieścić całe "skrzydło" (najczęściej siedem smoków). Jest tam też miejsce na rozpalenie ognia.