Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Granice Królestwa Piasków od około 3010 roku Po Wypaleniu

Królestwo Piasków na mapie

Królestwo Piasku (Ang. Kingom of Sand) to siedziba Piaskoskrzydłych, która graniczy z Królestwem Lodu i Królestwem Nieba. Znajduje się ono na klatce piersiowej "smoka" jakiego przypomina Pyrria. Znajduje się tam Forteca Pożogi (zamek Piaskoskrzydłych) i Skorpionie Gniazdo, czyli baza Buntowników (Smoczyńców). Z Lasu Deszczowego prowadzi tam tunel stworzony przez Wyrwigłaza.

Geografia

Jak można się domyślić, jest to pustynia, pełna wydm, kamieni i piasku, gdzie roślinność jest znikoma, a łuski w dzień ogrzewa prażące słońce. Po sytuacji w Skorpionim Gnieździe możemy wnioskować też, że w Królestwie Piasku (a przynajmniej w okolicy Skorpioniego Gniazda) nie ma zbyt dużo jedzenia, przez co smoki głodowały i były bardzo wychudzone. Także trudno tam jest o wodę, w Skorpionim Gnieździe była jedna oaza.

Krajobraz przedstawiony w "Najjaśniejszej Nocy"

"-Na pustyni smoczyca, która kontroluje wodę, panuje nad wszystkim -Odpowiedział Sześcioszpon." ~Skrzydła Ognia, Najjaśniejsza Noc.

Po tym widać, jak wielkie znaczenie miała woda na tych terenach. Była wręcz skarbem. Choć nic nie wskazuje na to, żeby sprawy wyglądały tak samo w innych częściach pustyni, okolice Skorpioniego Gniazda były bardzo ekstremalnymi terenami, nawet dla Piaskoskrzydłych.

Pożary są tam wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ jest gorąco i jest mało wody potrzebnej do ugaszenia ich. Taki pożar mogą wywołać nie tylko wrogie smoki, ale też promienie słoneczne, w pewnej reakcji świetlnej. Można skupić przez soczewkę promienie w jednym miejscu, wtedy wszystkie podgrzeją temperaturę i powstanie płomień.

Widok Królestwa na mapie topograficznej (Autorstwa MaciejMMMMM)

Skorpionie Gniazdo

Jest to dawna siedziba Smoczyńców i Cierń. Składała sie z namiotów otaczających oazę pośrodku. Jej granic bronili strażnicy. Znajdował się tam np. sierociniec dla smocząt, lub baraki, stragany z żywnością itp. Roślinność kwitła jedynie w pobliżu wody. Życie tam jest niebezpieczne ze względu na małą ilość wody, możliwość pojawienia się smoczej żmii, złe warunki sanitarne. Cierń jednak próbuje zwiększyć poziom życia w tym miejscu dla każdego. W Skorpionim Gnieździe obowiązuje zasada: Ci, co mają za dużo, oddają tym, co nie mają nic.

Forteca Pożogi

Kiedyś zamek Pożogi, obecnie pałac nowej królowej Piaskoskrzydłych, Cierń. W czasach, kiedy mieszkała tu poprzednia kandydatka do tronu, było tu mnóstwo odrażających gobelinów lub ohydnych kolekcji Pożogi. Groźna Piaskoskrzydła pozatykała na murach odcięte głowy wrogów, aby odstraszały nieprzychylnych Pożodze. Ściany pałacu są szaro-beżowe, jest tu kilka dziedzińców. W wieży osobliwości Pożoga trzymała swoją kolekcję osobliwości, oraz królową Czerwień.