Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Królowa Cierń (ang. Queen Thorn) jest matką Słonka i Królową Piaskoskrzydłych, byłą partnerką Wyrwigłaza. Jest ona wybrana przez Onyksowe Oko. Była przewodniczącą Smoczyńców, ruchu oporu składającego się ze smoków które sprzeciwiły się Pożodze. Kazała rozwiesić zwoje dotyczące nagród za przyprowadzenie do niej Słonka, Barchana, Wieszcza lub Wyrwigłaza. Zabiła Łowcę. Pierwszy raz pojawiła się w Najjaśniejszej Nocy.

Odkąd była smoczęciem, mieszkała w Skorpionim Gnieździe. Spotykała się potajemnie z Wyrwigłazem podczas budowy tuneli. Jajo Słonka zakopała w piasku myśląc, że tam będzie bezpieczne, jednak Barchan zdradził ją i zabrał je do Szponów. Utworzyła Smoczyńców i pilnowała porządku w mieście. Wyruszyła na ratunek córce i została uwięziona w bibliotece, gdzie znalazła listy od Nocoskrzydłego animusa. Dostała Onyksowe Oko od Słonka podczas wyboru nowej królowej.

Wygląd

,,Po kilku chwilach na zewnątrz rozbrzmiał śmiech i piątka Piaskoskrzydłych weszła do środka.

Słonko natychmiast się zorientowała, która z nich to Cierń, chociaż smoczyca była mniejsza od pozostałych i nie nosiła więcej klejnotów niż inni. Miała jedną złotą bransoletkę wysoko n przedniej łapie - rodzaj łańcuszka o ogniwach w kształcie lecących smoków zrobionych z wygiętych drucików. Na szyi nosiła prosty miedziany łańcuszek z wisiorkiem z kamienia księżycowego.

Niezwykły klejnot jak na pustynię, pomyślała Słonko.

Cierń.png

Łuski Cierń miały piaskowy odcień żółci z drobnymi brązowymi plamki na grzbiecie i wzdłuż skrzydeł. Wyglądała młodo - pewnie miała ze dwadzieścia lat, gdyby Słonko miała zgadywać. [...] Jednakże Cierń była żylasta i zwartej budowy. Wydawało się, że pozostanie taka niezależnie od wieku. Dlaczego było to ewidentne, że to ona jest przywódczynią grupy? Śmiała się razem z innymi, kiedy weszli do środka, ale szła krok przed pozostałymi, z rozchylonymi skrzydłami i pochylona, jakby gdzieś jej się śpieszyło, rozglądała się po pomieszczeniu, jakby czegoś szukała. Promieniowała ogromną energią; nawet Słonko złapała się na tym, że chętnie podążyłaby za nią, dokądkolwiek by się udała." ~ Skrzydła Ognia: Najjaśniejsza Noc.

Łuski Cierń mają ''piaskowy odcień żółci z drobnymi brązowymi plamkami na grzbiecie i wzdłuż skrzydeł". Wygląda młodo - według Słonka ma jakieś 20 lat, prawdopodobnie jej córka odziedziczyła po niej niski wzrost.

Cierń z Onyksowym Okiem

Charakter

Promieniuje ogromną energią, jest także miła, sprytna i inteligentna. Dość łatwo wpada w gniew, ale na szczęście szybko jej mija. Chowa głęboką urazę do byłego partnera, z powodu nagłego zniknięcia i wygląda zawsze, jakby ciągle się gdzieś spieszyła. Nienawidzi Nocoskrzydłych (prawdopodobnie ze względu na Wyrwigłaza oraz Łowcę, Ostrozęba i Silnoskrzydłego).

Relacje

Wyrwigłaz

Cierń bardzo go kochała i na początku była załamana po jego odejściu, lecz potem wzięła się w garść i stała się rozsądną, dobrą władczynią Skorpioniego Gniazda i znienawidziła Wyrwigłaza. Chodź wywiesiła jego obrazek na ścinie swojego namiotu i patrzyła na niego z wyrzutem, a kiedy rzucała nożykami w wizerunek Wieszcza prawdopodobnie chciała też wbić ostry przedmiot w namalowanego Wyrwigłaza, jednak ostatecznie tego nie zrobiła.

Słonko

[niebawem]

Smoczyńcy

[niebawem]