Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Królowa Czerwień (ang. Queen Scarlet) to Nieboskrzydła smoczyca, która bardzo długo była królową Nieboskrzydłych. Sprzymierzyła się z Pożogą, która po zamieszaniu w Królestwie Nieba ją porwała. Słynęła z okrucieństwa oraz porwania Smocząt Przeznaczenia. Znalazła jeden z trzech Sennych Wehikułów i posłużyła się nim do rozmowy z Glorią. Stworzyła arenę do walk między swoimi więźniami. Miała własną orędowniczkę - Groźbę. Przed obryzganiem jadem Deszczoskrzydłych była uważana za piękność.

Wygląd

,,Czerwono-pomarańczowa Nieboskrzydła smoczyca wylądowała bezgłośnie na polanie za wyskrobkiem. Była nieco większa od Łupka, a wokół jej rogów snuły się kłęby dymu. (...) Nieboskrzydła smoczyca popatrzyła na nią, mrużąc złote oczy. Łupek zauważył wspaniałą złotą kolczugę zdobioną rubinami i bursztynami na piersi nieznajomej. Rząd drobniutkich rubinów między łuskami nad obojgiem oczu i kolejne na szczycie skrzydeł." ~Smocze Proroctwo.

Tak została opisana, gdy po raz pierwszy wystąpiła w Smoczym Proroctwie.

Biografia

Po raz pierwszy pojawia się w książce Smocze proroctwo, gdy Łupek i Tsunami wydostali się z sieci jaskiń pod górą. Goniła wyskrobka, który ukradł jej skarb po czym odgryzła jego głowę i wypluła. Chwilę później, ku przerażeniu smocząt, przedstawiła się jako królowa Czerwień i zaprosiła ich bez możliwości odmowy do jej pałacu. Wtedy to Tsunami wbiła jej miecz wyskrobka we wrażliwe miejsce na ogonie i razem z Łupkiem uciekła. Czerwień znajduje ich jednak dzięki sygnałowi dymnemu. Czerwień zabija wtedy Barchana i więzi wszystkich oprócz Płetwonoga, który uciekł. Następnie smoczęta trafiły jako więźniowie do jej pałacu, gdzie okazało się, że królowa Czerwień często organizuje walki na arenie, do których chce wykorzystać smoczęta. Dzięki jadowi Glorii i Groźbie smoczętom udaje się uciec, ale królowa Czerwień przeżywa. Jest potem przetrzymywana w fortecy Pożogi, ale uwalnia ją stamtąd Groźba. Następnie Czerwień, używając sennego wehikułu, przekonuje Sopellę do próby zabicia smocząt przeznaczenia, która się nie udaje.

Charakter

Czerwień jest jedną z najokrutniejszych postaci, jaką można poznać w Skrzydłach Ognia, może nawet mogłoby się powiedzieć, że jest główną antagonistką w Smoczym Proroctwie. Cieszy ją cierpienie innych smoków, bawi ją zabijanie, a śmierć w wyjątkowo spektakularny i bolesny sposób uważa za rzecz zabawną. Jest także chytrą manipulatorką, która wykorzystywała Groźbę. Była też wyjątkowo potężną królową, utrzymała się na tronie około 30 lat i zabiła każdą kandydatkę. Można by powiedzieć, że chciała dobrze dla Nieboskrzydłych, dalej urządzając walki na Arenie Nieboskrzydłych, dostarczając im wrażeń i (przynajmniej dla nich) uciechy, jednak nie było to dobre dla smoków trafiających tam (oraz dla Groźby). Była sadystką i nie wahała się kłamać.

Relacje

Groźba

Czerwień nie obchodzą losy Groźby, tak naprawdę trzyma ją pod swoimi skrzydłami tylko ze względu na jej gorący dotyk, przydatny podczas wojen lub w rozrywce na arenie. Okłamuje także Groźbę zapewniając ją, że tylko ona posiada specjalne czarne kamienie, mogące pomóc smoczycy o gorących łuskach. Widać, że manipulowała Nieboskrzydłą już od dzieciństwa, gdyż ta uwalnia ją z Fortecy Pożogi, oraz nie wierzy, że to Czerwień odpowiedzialna jest za wygnanie jej matki (Pustułki) i zabicie brata, Niedopałka. Groźba jest bardzo przywiązana do królowej Czerwień i uważa ją za swoją matkę. Mimo wszystkich kłamstw, które jej opowiedziała Czerwień, nadal zabiega o jej uznanie, chociaż zdaje się być coraz bardziej asertywna.

Pożoga

Czerwień została jej sojuszniczką prawdopodobnie ze względu na charakter smoczycy. Tak jak Piaskoskrzydła, jest brutalna i lubi śmierć, jednak w przeciwieństwie do niej, ma odrobinę gracji oraz woli patrzeć na zabijanie, niż sama uśmiercać. Jednak smoczyce mają podzielne zdanie o Arenie i Glorii (jako ,,zabawce" Czerwieni). Jednak widać, że pomiędzy nimi jest coś, co przypomina przyjaźń, bądź po prostu sympatie. Jednak to nie trwa do końca, kiedy Czerwień zniknęła z Królestwa Nieba po tym, jak Gloria opluła ją jadem, okazuje się, że Pożoga trzymała ją w swojej Wieży Osobliwości, skąd w końcu uwalnia ją Groźba.

Gloria

Gloria była trzymana jako dzieło sztuki w pałacu Czerwieni, ale gdy Łupek miał walczyć z Groźbą, próbowała opluć jadem księżniczkę Pożogę, która jednak zasłoniła się Czerwienią. Z tego powodu Czerwień ma zniekształconą twarz, straciła królestwo, była więziona przez Pożogę, a teraz jej dawnym królestwem rządzi córka, Rubinia, którą Czerwień gardzi. Czerwień nienawidzi Glorii za to co jej zrobiła i próbowała ją zranić za pomocą Wehikułu Sennego. Wini ją za wszystko co straciła.

Rubinia

0ac69e3c6f3fe05dbea8a5b446bf476299769332 hq.jpg

Jest wspomniana dopiero w Zaginionej Sukcesorce, gdy Nieboskrzydłe sprzeczają się o to czy rządzi teraz Rubinia czy Czerwień. Czerwień wydaje się gardzić swoją córką.

Cynober

Jako syn Czerwieni zostało mu zlecone wyjątkowe zadanie - na arenie Nieboskrzydłych zapowiadał walki i mówił imiona walczących. Mógł także rozkazywać strażnikom, zapewne dlatego, iż był księciem, lecz tak jak w przypadku Rubinii, nigdy nie zobaczyliśmy go, kontaktującego się wprost z Czerwienią. Był także obrońcą w procesach Nieboskrzydłych.

Podwładni

Czerwień wydawała się być uwielbiana przez poddanych, chociaż ich lojalność mogla wynikać ze strachu, lub z lęku przed zmianą. Jej plemię zdawało sie doceniać walki na arenie, ale były na też Nieboskrzydłe, które próbowały jej się przeciwstawić (Pustułka i inni Nieboskrzydli więźniowie z areny).

Ciekawostki

  • Czerwień nie miała nic przeciwko Błotoskrzydłym znajdującym się na trybunach areny.
  • Utrzymała się na tronie trzydzieści lat i zabiła wszystkie czternaście rywalek, które chciały przejąć władzę.
  • Imię "Czerwień" oznacza czerwony kolor, ale jest to ironicznie ponieważ jest pomarańczowa.
  • Czerwień była w małżeństwie.
  • Czerwień mogła być odpowiedzialna za śmierć swego męża, ponieważ Tui oświadczyła, że jego śmierć była związana z jego małżeństwem z Czerwienią
  • Tui mówi również, że jej mąż mógł zostać zmuszony do małżeństwa.

de:Scarlet

Advertisement