Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Oaza (ang. Oasis) to dawna Królowa Piaskoskrzydłych, matka Pożogi, Żagwi, Iskry, Żara i dwóch innych nienazwanych smoków. Była stara, okrutna i sprytna. Najbardziej przypominała Pożogę, jeśli pominąć jej obsesję na punkcie okaleczonych zwierząt. Nie lubiła Żagwi. Miała doskonale wyostrzone zmysły, zwłaszcza słuchu i węchu. Pilnowała, żeby nie było więcej niż trzech kandydatek do tronu, więc bez wachania pozbyła się Palmy, kiedy się o niej dowiedziała. Została podstępem wywabiona na pustynię przez najsprytniejszą córkę i zabita przez trzy wyskrobki (w tym Kwiatek), które po śmierci odcięły jej jadowity kolec. Jej śmierć wywołała dwudziestoletnią wojnę o tron. Na frontowym dziedzińcu w fortecy Cierń stoi jej grób i pomnik z napisem ,,Tu leży Królowa Oaza, matka Królowej Pożogi. Jej kości należą teraz do piasku czasu".

Wygląd

Oaza miała biało-żółte łuski w kolorze piasku, które pokrywało mnóstwo blizn. Wyróżniała się od innych smoków rozmiarem: była większa nawet od Pożogi i dostatecznie silna, żeby jej córki nie próbowały rzucić jej wyzwania.

Ciekawostki

  • Jest jedną z dwuch królowych, które zginęły w pierwszej serii druga to Triumfatorka.
  • Pomimo, że przez jej śmierć rozpoczyna się wojna w pierwszej serii, to jej wygląd nie jest znany poza tym, że była Piaskoskrzydłą.
  • Oaza miała sześcioro dzieci, ale jedynymi, którzy przeżyli, są Żar i Iskra.
  • W jej paszczy Kwiatek ukryła jeden worek z ukradzionymi skarbami.
Advertisement