Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Królowa Pardwa (ang. Queen Moorhen) to królowa Błotoskrzydłych. Stała po stronie Pożogi.

Wygląd

Jest prawdopodobnie najstarszą królową, która tak długo utrzymuje się na tronie, przez co możemy wnioskować, że jest dość stara. Gdy Słonko odwiedza ją w śnie zauważa, iż smoczyca jest bardzo duża, dorównuje a może nawet przegania Wieszcza w wzroście. Jej głowa oraz kostki są ozdobione różnymi kamieniami szlachetnymi.

Relacje

Rodzeństwo i poddani

Pardwa była Skrzydliskiem dla swojej rodziny, dlatego jest bardzo opiekuńcza i pomocna. Jej instynkt opiekuńczy oddziałuje nie tylko na jej rodzinę, lecz także na kochających ją poddanych, którzy są bardzo wierni ubóstwianej królowej. Pardwa zrobiłaby wszystko, aby ochronić swoje plemię przed niebezpieczeństwem, co pokazują jej długotrwałe rządy.

Słonko

Kiedy Królowa zebrała swoją armię, aby wraz z Nieboskrzydłymi zaatakować w imię Pożogi Królestwo Lodu i wymordować wszystkie Lodoskrzydłe, Słonko odwiedziła ją w śnie (który okazał się być koszmarem, ukazującym śmierć wszystkich bliskich Pardwy) używając Sennego Wehikułu i przekonała, aby Pardwa nie atakowała Lodoskrzydłych, gdyż tak uśmierciłaby wiele smoków po obu stronach, może i w tym swoje rodzeństwo. Pod koniec książki, kiedy to wszystkie plemiona zbierają się, aby usłyszeć którą królową wybiorą legendarne Smoczęta Przeznaczenia, Królowa Błotoskrzydłych także uczestniczy w zebraniu, nadal niepewna, czy to cokolwiek rozwiąże.

Spotkanie ze Słonko

,,Pomyślała o ogromnej brązowej smoczycy, którą dopiero co widziała. Królowo Pardwo, wpuść mnie.

Po długiej chwili otworzyła oczy i odkryła, że stoi po kostki w błocie. Błoto rozciągało się wokół niej, niekończące się ciepłe bagno upstrzone namorzynami i drzemiącymi krokodylami. Słońce wisiało wysoko nad nimi na mglistym niebie, owady brzęczały w wysokich pałkach.

Słonko obróciła się w kółeczko i dostrzegła Królową Pardwę idącą przez suchą wyspę, która wynurzała się z błota. Wokół jej szponów poniewierało się kilka rozrzuconych zwojów, wiele z nich pokrytych brązowymi rozbryzgami, a na ziemi wyrysowano wielką mapę Pyrri. Królowa machnęła nerwowo ogonem i narysowała szponami długie linie przecinające góry, żłobiąc długie bruzdy w Królestwie Piasków, a potem tnąc zaciekle róg mapy przedstawiający Królestwo Lodu. Zatrzymała się, pokręciła głową i zerknęła na błoto.

Z nagłym przerażeniem Słonko zdała sobie sprawę, że wokół wyspy królowej leżą martwe ciała na wpół zanurzone w błocie. Rozpoznała przynajmniej jedno z nich - brata królowej, który spał nieopodal w królewskim obozie.

To prawdziwy koszmar. Królowa nie może być w stanie mnie wysłuchać.

Słonko musiała jednak spróbować. Dobrnęła przez błoto, które bardzo realnie oblepiało jej łuski, i wygramoliła się na wyspę za królową Błotoskrzydłych.

Pardwa obróciła się gwałtownie i na nią spojrzała.

Słonko rozłożyła łapy.

-Jestem niegroźna -powiedziała. - Przyszłam porozmawiać.

-Tu? Teraz? Nie widzisz, że jestem w trakcie kampanii? Że wszyscy umierają z mojej winy, a ja nie mogę ich ocalić?

Cięła szponami Królestwo Piasków i znowu odwróciła się, żeby spojrzeć w błoto. Skrzydła jej drżały, kiedy opuściła pysk ku najbliższemu trupowi.

-Nie. Nie! Rozkazuje ci nie umierać." ~Skrzydła Ognia: Najjaśniejsza Noc.

Charakter

Widać, iż Pardwa jest bardzo dobrą królową. Potrafi podjąć ryzyko, rzucić wszystko na jedną kartę, poświęcić siebie, tylko dla dobra jej plemienia. Jest też inteligentna i podejmuje idealne decyzje, które korzystnie wpłyną na stan Błotoskrzydłych. Jak możemy przeczytać w urywku z książki, zamieszonym u góry, Królowa robi sobie wielkie wyrzuty z powodu wyśnionej śmierci wszystkich jej smoków. Obwinia się za to i z trudem, ale jednocześnie z ulgą przyjmuje wiadomość, iż to tylko koszmar. Całą winę za wszelkie złe czyny wyrządzone jej Błotoskrzydłym, przyjęłaby ona, nie próbując zrzucić odpowiedzialności na innych.

Ciekawostki

  • Królowa Pardwa została zaszantażowana przez Pożogę — nie stoi po jej stronie z własnej woli.
  • Pardwa ma czwórkę rodzeństwa.
  • Jej sny najczęściej dotyczą śmierci rodzeństwa.
  • Słonko za pomocą Sennego Wehikułu weszła do jej snu i uspokoiła ją, że jej rodzeństwu nic się nie stało.
  • Pardwa ma mnóstwo kamieni szlachetnych.
Advertisement