Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Typowy Piaskoskrzydły

Piaskoskrzydłe (ang. Sandwings niem. Die Sandflügler) to jedna z siedmiu ras smoków zamieszkujących Pyrrię. Ich domem jest Królestwo Piasku.

Opis

"Bladozłote lub białe łuski w kolorze piasków pustyni; kolec jadowy na końcu ogona; rozwidlone czarne języki." ~ Opis z Leksykonu.

Niektóre Piaskoskrzydłe mają również dodatkowe wzory na łuskach, przykładowo brązowe plamki na skrzydłach i pysku (Cierń, Ghibli) lub czarne romby na szyi i części grzbietu (Żagiew, Żar).

Zdolności

"Potrafią długo przeżyć bez wody; atakują przeciwnika jak skorpiony, kolcem jadowym na czubku ogona, potrafią się ukryć, zakopując się w piasku pustynnym, zioną ogniem" ~ Opis z Leksykonu.

Właściwością Piaskoskrzydłych jest również emitowanie ciepła bez względu na temperaturę powietrza. Mimo, że w chłodnych rejonach Pyrrii jest to bardzo przydatne, niektóre smoki odbierają je jako dokuczliwe ("Żar łusek Słonka był nieprzyjemnie ciepły u jej boku." ~ Gloria, Ukryte Królestwo).

Społeczeństwo

Członkowie Rodu Królewskiego

Znani członkowie królewskiego rodu:

Imiona

Jako smoki pochodzące z terenów pustynnych, Piaskoskrzydłe są nazywane po pustynnej florze i faunie, zjawiskach pogodowych o gorącej naturze, lub słowach w językach krajów typowo pustynnych, np. arabski.

Znane Piaskoskrzydłe

Ciekawostki

  • Pożoga, Piaskoskrzydła księżniczka, kolekcjonowała różnego rodzaju osobliwości, do których należały zniekształcone kończyny, dziwne stworzenia, a także hybrydy smoków.
  • Sok z kaktusa jest jedynym znanym lekiem na ich jad.
    • Iskra jest pierwszym smokiem w książkach, która zdradziła, jakie jest antidotum na ich jad.
  • Oaza nie pozwalała mieć potomstwa swoim dzieciom - chciała ograniczyć ilość kandydatek do tronu do trzech. Z tego samego powodu z każdą narodzoną córką zabijała jedną ze swoich sióstr.
  • Istnieją różowe oraz czarne okazy Piaskoskrzydłych.
  • Smoki są bardzo podatne na klaustrofobię, z powodu przystosowania do życia na otwartych pustynnych terenach.
  • Ze wszystkich znanych smoków, to Piaskoskrzydłe mają najwięcej osób o imionach zaczynających się na ,,Ż" i ,,S".

Galeria

Kanon

Fan-art