Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Przebudzenie Pełni (ang. Moon Rising) - pierwsza książka drugiej serii Skrzydeł Ognia - Przepowiedni Jadeitowej Góry. Główną bohaterką jest Nocoskrzydła- Strażniczka Pełni (Ang. Moonwatcher), wspomniana już w epilogu Najjaśniejszej Nocy przez Glorię, jako bezimienne smoczę znalezione w lesie.

Dedykacja

Dla wszystkich Skrzydlatych Fanów i wszystkich, którzy czytają te książki - mam nadzieję, że kochacie nowe smoczęta tak samo jak ja was kocham!

Rozdziały

Przewodnik po Smokach Pyrri

Książkę rozpoczyna opis akademii i "Skrzydełek" (ang. Winglets). Skrzydełka to grupy smoków uczęszczających do szkoły. Jest pięć Skrzydełek: Jadeitowe, Złote, Srebrne, Miedziane i Kwarcowe. Każde z nich składa się z siedmiu uczniów, każdy pochodzi z innego plemienia. Gwiezdny Lotnik uaktualnił i zredagował Przewodnik po Smokach Pyrrii.

Prolog

Akcja prologu dzieje się cztery lata przed wydarzeniami z książki. Opowiada on historię Powierniczki Sekretów, matki Pełni, która wymyka się z Wyspy, żeby zobaczyć w Lesie Deszczowym wyklucie ukrytej przez nią córki; Nocoskrzydła pragnęła dla niej dobrego i zdrowego otoczenia, dlatego wcześniej zabrała z Królestwa Nocy swoje jajo. Powierniczka Sekretów przybywa w samą porę, zauważając mimochodem, że skorupka ma nietypowo biały, opalizujący kolor. Zaraz po wykluciu córki musi wracać na Wyspę z powodu szukającego jej gorączkowo po lesie Łowcy.

Witamy na Jadeitowej Górze

Pełnia wbrew swojej woli zostaje zapisana do Akademii na Jadeitowej Górze. Ze smutkiem i niechęcią żegna się z matką, która na odchodnym radzi jej, żeby ukrywała swoje moce. Nocoskrzydła jest świadkiem sceny pożegnania Żółwia i Ukwiał ze swoją matką, z ciekawością odnotowuje, że nie słyszy myśli zielonego Morskoskrzydłego. Potem dostaje na jego temat krótką wizję walki. Nie zastanawia się nad nią głębiej i wchodzi do szkoły, gdzie jest gorąco powitana przez Profetkę. Smoczyca ciągle słyszy myśli innych smoków, więc postanawia skryć się w swojej jaskini, gdzie po raz pierwszy słyszy tajemniczy głos w głowie. Jest też świadkiem kłótni Szczupaka z Karneolą, jej współszponką. Do sypialni zaraz wchodzi Kinkażu, jej druga współszponka, która po obrażeniu Nieboskrzydłej zaprasza Pełnię na zwiedzanie Akademii, na co Nocoskrzydła ostatecznie się zgadza. Po odwiedzeniu biblioteki i spotkaniu Gwiezdnego Lotnika, smoczyce wchodzą do ośrodka ze zwierzyną. Pełnia jest przerażona i rozkojarzona dziejącym się tam chaosem; przypadkiem ratuje wyskrobka przed ganiającą go gromadą smoków i przez to konfrontuje się z Zimą, jego właścicielem. Nocoskrzydłej pomaga Ghibli, zażegnując konflikt. Zmęczona wydarzeniami dnia Pełnia kryje się przez resztę dnia w jaskini, śpiąc. Kiedy zaczynają ją dręczyć wizje-koszmary, znowu spotyka tajemniczy głos, pomagający jej zapanować nad mocami. Nocoskrzydła po przebudzeniu postanawia dowiedzieć się o nim więcej i w głębi góry odnajduje Wyrwigłaza, z którym chwilę rozmawia. W drodze powrotnej słyszy rozmawiające przez senny wehikuł smoki planujące morderstwo. Następnego dnia udaje się na zajęcia integracyjne ze swoim skrzydełkiem prowadzone przez Tsunami. Tajemniczy głos znów pomaga jej zapanować nad swoimi mocami. Po zjedzeniu ze swoim skrzydełkiem posiłku Pełnia jest zdeterminowana, żeby poznać jego tożsamość; udaje się do biblioteki i czyta dotyczące starożytnych Nocoskrzydłych zwoje, dochodząc do wniosku, że ma do czynienia z Mrocznym Prześladowcą, co głos zaraz potwierdza, opowiadając swoją historię i prosząc o pomoc w uwolnieniu.

Ukryj się i bądź czujna

Zanim Pełnia zdąży odpowiedzieć, do Akademii przylatuje szukająca schronienia, wygnana z królestwa Groźba, wywołując powszechną panikę. Nocoskrzydła ma potem lekcję historii prowadzoną przez Płetwonoga, gdzie Mroczny Prześladowca drąży temat pomocy; Pełnia zgadza się nad tym zastanowić, ale niczego nie obiecuje. W sali artystycznej spotyka Dużego Ogona, z którym rozmawia na temat starożytnego telepaty; dowiaduje się, że w dzisiejszej historii jest uważany za legendarnego potwora, którym zastrasza się małe smoczęta. Pełnia zaczyna mieć wątpliwości; Mroczny Prześladowca tym czasem opowiada jej o zależności mocy Nocoskrzydłych a wykluciu ich jaj pod księżycami. Ostatecznie młoda smoczyca nie zgadza się na pomoc, obawiając się animusa, ten jednak dalej usiłuje ją do siebie przekonać. Następnego dnia pomaga Zimie opiekować się wyskrobkiem Bandytą. Zaraz potem dostaje wizję dotyczącą zamachu w sali historycznej. Rozpaczliwie zabrania wszystkich wchodzenia tam (wbrew zaleceniom Mrocznego Prześladowcy), jednak skonsternowane smoki nie rozumieją dlaczego. Ghibli zdecyduje się jej pomóc, ale mimo tego Karneola wchodzi do środka. Chwilę potem następuje wybuch; Łupek i Groźba usiłują ratować Tamarynę pozostałą w środku, Zima bezskutecznie schładza płonące truchło Karneoli lodowym oddechem. Kiedy sytuacja częściowo się uspokaja, Lodoskrzydły niemal otwarcie oskarża Pełnię o podłożenie ognia; smoczyca w końcu wiedziała o ataku. Reszta skrzydełka zaczyna także ją podejrzewać, Mroczny Prześladowca zakazuje jej mówić o swoich mocach, ale Nocoskrzydła go nie słucha: tuż po wyjściu wściekłego Zimy z jaskini mówi o nich przyjaciołom, którzy gwałtownie reagują. Tylko Żółw przyjmuje tę nowinę ze spokojem, pomagając jej z raną po wybuchu; przy okazji dowiadują się, że spowodowało go podpalenie ognistego kaktusa i przekazują tę informację Smoczętom Przeznaczenia. Pełnia zasypiając po dniu pełnym wrażeń słyszy jeszcze dialog zabójcy ze zleceniodawcą, ale zaraz zapada w sen.

Smoczy Mrok

Wkrótce...

Epilog

Wkrótce...

Ciekawostki

  • Jest to pierwsza książka, która nie posiada wstążki-zakładki.
  • Także pierwsza, gdzie dodano więcej tuszu do wydrukowania ilustracji smoków w Leksykonie.
  • Również pierwsza, gdzie naprawiono błąd ,,przyciętych łap" u Deszczoskrzydłych.