Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Jaja Smocząt Przeznaczenia z Promo serii od wydawnictwa Scholastic.

Smocze jaja - produkt i droga rozrastania gatunku; jako, że smoki zamieszkujące Pyrrię są gatunkiem jajorodnym, rozmnażającymi się płciowo, jaja są ich jedyną metoda reprodukcji.

Od zapłodnienia do wyklucia

Gady są na ogół jajorodne (W systematyce Drakonologii nie uznajemy smoków za gady czy ssaki lecz oddzielny rząd stworzeń). Rozwój zarodka u większości odbywa się wewnątrz osłon jajowych składanych na lądzie jaj. Jaja te mają skórzastą skorupkę, dodatkowo utwardzoną węglanem wapnia. Smoki w Pyrrii są rozdzielnopłciowe, posiadają więc parzyste gonady rozrodcze. Do zapłodnienia dochodzi wewnętrznie w ciele samicy. Po około sześciu tygodniach do miesiąca (Nieco różni się między rasami, a jeśli do zapłodnienia doszło w okresie godowym, czas też może się skrócić) dochodzi do złożenia jaj (ang. laying). Taka forma "porodu" jest bezkrwawa i mniej bolesna niż u wielu ssaków, na przykład ludzi.

W miocie zazwyczaj występuje jedno do dwóch jaj, rzadko występuje złożenie, w którym są trzy jaja. Wyjątkiem są Błotoskrzydłe, u których miot stanowi zawsze siedem jaj.

Jeśli zdarzyło się, że podczas mejozy "pojawiły się" dwie komórki jajowe może okazać się, że w jaju są dwa zarodki - bliźnięta (np. Groźba i Niedopałek)

Jaja wykluwają się po około roku. Występują zmienności takie jak wcześniaki, czyli smoczęta, które wykluły się zbyt szybko, choć jest to rzadkością, gdyż smoczęcie musi samo mieć siłę by się wykluć, rozbijając wapienną skorupę. Jaja wszystkich ras, poza Lodoskrzydłymi, muszą od złożenia do wyklucia być stale utrzymane w temperaturze ciała, znacznie wyższej niż temperatura atmosfery, w celu zapewnienia zygocie, a potem zarodkowi poprawny rozwój. Jaja Lodoskrzydłych też muszą być trzymane w temperaturze ciała rasy, co w tym przypadku oznacza ochładzanie jaja.

Jaja są bardzo delikatne i łatwo można je rozbić, jak pokazuje Prolog Smoczego Proroctwa. Tak samo jeśli temperatura okaże się zbyt wysoka, jest możliwość, że smoczęcie się nie tyle ugotuje, co zwęgli w jaju...

Wygląd jaj u różnych ras

Morskoskrzydłe - Jajka są zazwyczaj w odcieniach niebieskiego lub zielonego i są trzymane w podwodnych wylęgarniach. Z tomu II dowiadujemy się, że jest widoczna różnica w wyglądzie jaj samców i samic. Rzadko kiedy występuje jajo w odcieniu głębokiego błękitu.

Piaskoskrzydłe - Jaja są ostrożnie umieszczane razem w zamknięciu, blisko siebie by się wzajemnie ogrzewać w, i tak już wysokich, temperaturach występujących na pustyni, lub zakopywane są w piasku. Są bladożółte lub biało żółte, zazwyczaj w kolorze piasku.

Nieboskrzydłe - Jajka mają bladą barwę, prawdopodobnie czerwoną, pomarańczową lub czerwono-złotą.

Deszczoskrzydłe - Jajka mają gładkie, blade skorupy i są trzymane w jednej z trzech wylęgarni Deszczoskrzydłych, które są w kształcie jaja i wykonane z drewna i liści. Kolor jaja jest białawo-srebrny, ale jest pokazane w Ukrytym Królestwie, że zaczynają mieć "połyskujące kolory", gdy smoczęcie jest blisko wyklucia się.

Lodoskrzydłe - Jajka trzymane są w lodowatych wylęgarniach lub zakopane w śniegu i mogą być jasnoniebieskie lub być białe z odrobiną niebieskiego lub jasnoniebieskiego jajka z białymi płatkami śniegu u góry.

Błotoskrzydłe - Jajka są najprawdopodobniej odcieniami brązu, czasem bursztynu. Kiedy są krwistoczerwone, dają smoczęciu zdolność wytrzymywania większości skutków gorąca i ognia.

Nocoskrzydłe - Jajka są opisane jako czarne, hebanowe i są pokazane ze srebrnymi kropkami w zaktualizowanym promo Skrzydeł Ognia studia Scholastic. Jeśli jajo przed wykluciem było wystawione na działanie promieni światła księżyca, zmienia kolor na migotliwy i srebrny. W przeciwieństwie do jaj Morskoskrzydłych, do momentu wyklucia nieznana jest płeć smoczęcia. Z treści prologu ,,Przebudzenia Pełni" można wnioskować, że smoczęta wykluwają się z nich po około roku od złożenia.

MudWing Eggs.png

Błotoskrzydłe - ,,Skrzydlisko"

U Błotoskrzydłych jako jedynej rasy wykształciło się pojęcie "Skrzydlisko" (ang. Bigwing). Najstarsze smoczę w miocie, to, które wykluło się pierwsze, instynktownie próbuje pomóc w wykluciu pozostałej szóstki. Skrzydlisko opiekuje się i przewodzi rodzeństwu. Ich rodzice nie interesują się smoczętami, zazwyczaj ojciec nawet nie jest znany. Przez pewien czas plemię wspólnie się nimi zajmuje. Rodzeństwo razem poluje i trenuje. Taka organizacja i podział wojska Błotoskrzydłych sprawia, że są jedną z najświetniejszych armii na kontynencie.

Ciekawostki

  • Przez skorupę jaja można dostrzec kontur smoczęcia, jeśli termin wyklucia jest bliski.
  • Jaja hybryd dowolnych plemion mogą różnić się wyglądem od jaj czystej krwi, ze względu na różnice między rodzicami bastarda.
  • Jak na razie w serii widzieliśmy tylko parę wykluć: Alki z Morskoskrzydłych i Strażniczki Pełni z Nocoskrzydłych (2 z 4 wykluć w całej serii).
Advertisement