Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Ukryte Królestwo (ang. The Hidden Kingdom) to trzecia część z serii "Skrzydła Ognia" Na okładce przedstawiona jest Gloria.

Opis Książki

W głębi deszczowego lasu czyha niebezpieczeństwo...

Gloria wie, że świat smoków źle ocenia jej plemię. Przecież nie jest wcale "leniwa jak Deszczoskrzydłe"; w ogóle nie jest leniwa! Może i nie miała zostać jednym ze smocząt przeznaczenia, o czym co rusz przypominają jej starsze smoki, ale jest bystra, a jej jad jest zabójczy... Tyle że – oczywiście – nikt o tym nie wie.

Gdy smoczęta szukają schronienia w deszczowym lesie, Gloria ze zgrozą odkrywa, że w koronach drzew wprost roi się od Deszczoskrzydłych, o których nikt by nie powiedział, że są niebezpieczne. Przesypiają całe dnie i nic, ale to nic nie wiedzą o reszcie Pyrrii. Najgorsze zaś jest to, że nie zdają sobie sprawy, że Deszczoskrzydłe znikają bez śladu w swoim pięknym lesie. A może jest im to obojętne? Jednakże Gloria i pozostałe smoczęta są zdecydowane odszukać zaginione smoki – nawet gdyby miało to oznaczać wepchnięcie spokojnych Deszczoskrzydłych gdzieś, gdzie wcale nie chciały się znaleźć: w sam środek wojny.

Dedykacja

identyczna jak w poprzedniej części:

Jonathanowi, za jego wspaniały kostium Morskoskrzydłego.

Rozdziały

Prolog

Wieszcz przybywa do Szponów Pokoju, aby zobaczyć fałszywe Smoczęta Przeznaczenia i je zabrać do Królestwa Nocy. Smoczęta walczyły i kłóciły się jak zwykle, gdy przyleciał na miejsce, a Nautilus był zawstydzony ich zachowaniem.

Cześć Pierwsza: Potwory z lasu deszczowego

Gloria i pozostałe smoczęta oraz Płetwonóg podróżują w deszczu i natykają się na Błotoskrzydły patrol. Chowają się, a wtedy coś zabija błotne smoki. Łupek, Płetwonóg, Słonko i Tsunami zostają porwane przez Deszczoskrzydłe. Gloria i Gwiezdny Lotnik zostają zaproszeni do wioski Deszczoskrzydłych. Gloria poznaje własne plemię.

Część Druga: Piach, lód i dym

Gloria dowiaduje się, że z wioski zaginęło kilkanaście Deszczoskrzydłych. Odkrywa sekretny tunel z lasu do Królestwa Piasków i Królestwa Lodu. Smoczęta przeznaczenia poznają Iskrę. Gloria zauważa podejrzanego Nocoskrzydłego w Królestwie Lodu. Smoczęta wracają do lasu deszczowego.

Jakiś czas później Gloria odkrywa następny tunel i zostaje porwana przez Nocoskrzydłe do ich królestwa. Spotyka tam małą Deszczoskrzydłą Kinkażu i razem udaje im się uciec z więzienia.

Część Trzecia: Tron wśród koron drzew

Królowa Deszczoskrzydłych Magnificencja nie interesuje się porwanymi poddanymi. Gloria wie że stoją za tym Nocoskrzydłe, ale królowa się tym nie przejmuje i nie chce nic w tej sprawie zrobić. Gloria rzuca jej wyzwanie. Odbywają się zawody-kto wygra ten jest królową. Glorii pomagają: Jambos, Kinkażu, Namorzyn i Tamaryna. Udaje im się wygrać i Gloria zostaje królową Deszczoskrzydłych. Gwiezdny Lotnik znika.

Epilog

Fałszywe smoczęta przebywają w jaskini w Królestwie Nocy. Profetka ma wizję, że dokona czegoś ważnego razem z Gwiezdnym Lotnikiem.

Postacie pojawiające się w książce

Wkrótce...

Ciekawostki i błędy w tłumaczeniu

Wkrótce...

Galeria