Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

Wygląd Wyspy Nocoskrzydłych z okładki do Mrocznego Sekretu.

Wyspa Nocoskrzydłych (Ang. NightWing Island) to dawna siedziba Nocoskrzydłych, do której udali się po odejściu ze Starożytnego Królestwo Nocy. Lokalizacja wyspy była ukryta, nie znajdowała się na żadnej z map Pyrrii. Była najściślej strzeżoną tajemnicą Nocoskrzydłych, gdyż plemię w momencie przebywania na wyspie było praktycznie bezbronne. Było to miejsce bardzo trudne do życia. Wulkan który zajmował przynajmniej połowę powierzchni wyspy zatruwał wszystko pyłem i oparami. W książce Mroczny Sekret doszło do erupcji tego wulkanu, który zmusił Nocoskrzydłe do "Exodusu" (ucieczki). Pierwszy wybuch nastąpił już 10 lat przed prologiem tomu I i skłonił Wieszcza oraz królową Triumfatorkę do nawiązania współpracy z Żagwią. Chmury dymu i popiołu z wulkanu uniemożliwiały smokom posiadanie mocy, ponieważ księżyce nie są tam widoczne.

Geografia

Królestwo było pokryte wulkanami, jeziorami lawy, martwymi drzewami. Znajdowało się w znacznej odległości na północ od Pyrri. Brakowało tam odpowiedniego pożywienia, aby utrzymać wszystkie smoki, ale dzięki portalowi (zrobionego przez Wyrwigłaza) prowadzącemu do Lasu DeszczowegoNocoskrzydłe były w stanie polować tam od czasu do czasu.

Wiemy, że na wyspie wybudowano dwie fortece z czarnego kamienia (najprawdopodobniej marmuru, powszechnego, lecz drogiego materiału budowlanego stosowanego przez Nocoskrzydłe). Część jednej z nich zniszczył wulkan w roku 5000 Po Wypaleniu, pochłaniając skarbiec Nocoskrzydłych. Druga była siedzibą królowej i większości plemienia do Exodusu roku 5011 Po Wypaleniu.

Żaden smok odwiedzający Wyspę Nocoskrzydłych nigdy nie miał jakichkolwiek pozytywnych uwag. Na przykład, Profetka nie spodziewała się, że jej królestwo będzie tak ciemnie i ponura, ale zaakceptowała to, ponieważ był to dom jej plemienia.

Ciekawostki

  • Wiele Nocoskrzydłych nadal ma koszmary po życiu na wyspie i widzi ją jako przerażające miejsce pełne potworów.
  • Po wybuchu wyspa została doszczętnie zniszczona i pokryta lawą.
Advertisement