Skrzydła Ognia Wiki
Advertisement
Skrzydła Ognia Wiki

,,Zaginiona Sukcesorka" (ang. "The Lost Heir") to druga część z serii „Skrzydła Ognia“. Na okładce jest przedstawiona Tsunami, która jest jednocześnie główną bohaterką książki. Akcja rozgrywa się w Królestwie Morza i jego okolicach.

Opis Książki

Tsunami z Morskoskrzydłych nie posiada się z radości, mogąc wrócić do pobratymców - smoków żyjących w morzu. Po raz pierwszy w życiu czuje, że znalazła swoje miejsce.

Jednakże nie wszystko jest takie idealne, jak to się wydaje pod wodą. Tsunami i pozostałe „Smoczęta Przeznaczenia” w żaden sposób nie przybliżają się do zakończenia wojny w Pyrrii. W dodatku ktoś w królestwie Morskoskrzydłych chce ich śmierci, zanim choćby spróbują tego dokonać. Tsunami pragnie zostać ze swoim plemieniem Morskoskrzydłych, ale czy zdoła jednocześnie zapewnić bezpieczeństwo przyjaciołom?

Dedykacja

Jonathanowi, za jego wspaniały kostium Morskoskrzydłego.

Rozdziały

Prolog

Płetwonóg spotyka się z Nautiliusem i Krokodylicą. Nautilus rozkazuje swojemu podwładnemu, Cirrusowi zabić Płetwonoga, lecz Krokodylica go ratuje (żeby później go zdradzić). Morskoskrzydły decyduje się powrócić do Królestwa Morza.

Część Pierwsza: Nad Morzem

Tsunami, Łupek, Gloria, Gwiezdny Lotnik i Słonko stoją nad brzegiem morza. Nadlatuje patrol Nieboskrzydłych. Tsunami atakuje jednego z nich i go unieruchamia. Poznaje też Morskoskrzydłego o imieniu Przybój, który później okazuje się być synem Płetwonoga.

Część Druga: W głębinie

Tsunami poznaje w tej części swoją rodzinę i jej otoczenie: między innymi matkę Koralę, siostrę Ukwiał, radnego Wira, wuja Rekina i królową Żagiew. Poznaje historię Orki i uczy się języka wodnego, znajduje zwłoki Pustułki i dowiaduje się, że Skrzele to jej ojciec. Po lekcji z Przybojem zostaje zaatakowana przez zamaskowanego napastnika, któremu udaje się zbiec. Korala opowiada jej potem o tajemniczych śmierciach jej córek, w wyniku których zostały jej tylko dwa żeńskie jaja. Ktoś jednak zabija jedno pod nieobecność Żółwicy — opiekunki jajek; Korala za karę ją zabija. Tsunami mówi matce, że będzie pilnować ocalałego jaja. W międzyczasie okazuje się, że to Żagiew zabiła Pustułkę. Płetwonóg przylatuje do pałacu i zostaje uwięziony.

Część Trzecia: Wyklucie z jaja

Tsunami siedzi w wylęgarni z jajem Alki. Zaczyna słyszeć dziwne dźwięki i orientuje się, że wydaje je zaklęty przez animusa posąg Orki, który też zaraz atakuje księżniczki. Tsunami po męczącej walce unieruchamia posąg. Jajo wkrótce się wykluwa, a Tsunami nazywa smoczka Alką. Ukwiał, jako animus, zaklina posąg i rozkazuje mu powiedzieć, kto go stworzył; okazuje się być to Orka, na wypadek gdyby nie zabiła swojej matki w pojedynku, co właśnie się stało. Tsunami przypadkiem wspomina matce, że planuje wraz z przyjaciółmi wkrótce opuścić Królestwo Morza, na co nakłaniana przez Żagiew królowa więzi Smoczęta w więzieniu; jednocześnie jednak skłóca się z sojuszniczką. Do zamkniętej piątki smoczków przychodzi Ukwiał i za pomocą zaklęć przyprowadza do cel napastnika, który zaatakował Tsunami przy wejściu do Pałacu Letniego; okazuje się być nim spragniony władzy Wir. Zostaje przypadkowo zabity przez młodszą księżniczkę, dzięki czemu Smoczętom udaje się zbiec. Rozpoczyna się słynny atak Nieboskrzydłych na pałac, a przez zamieszanie piątce przyjaciół udaje się zbiec, zabierając ze sobą do Lasu Deszczowego zranionego kolcem Żagwi Płetwonoga.

Epilog

Żagiew i Wieszcz się spotykają i knują złowieszczy plan zakładający użycie fałszywych Smocząt Przeznaczenia.

Postacie występujące w książce:

Ciekawostki

  • Na okładce prawdopodobnie widać scenę pływania Tsunami w oceanie, zaraz przed śledzeniem Przyboja. Wskazuje na to otoczenie bohaterki, ale także dwa smoki w tle; jeden z nich ma bardzo charakterystyczne czarne znamiona na łuskach, które do tej pory posiadał tylko Nautilus (stąd też wnioskujemy, że dwa smoki w tle to Przybój i Nautilus).
  • Na okładce widać dwa błędy dotyczące Tsunami: nie posiada ona charakterystycznych dla rodziny królewskiej fluorescencyjnych spiral pod skrzydłami, a także ma niebieskie, a nie zielone oczy.

Galeria 

Advertisement